Küba Aşısı Kansere Çare mi

Hastaları için ümitsizliğe düşen kanser hastaları yakınlarının bize en çok yönelttiği sorulardan biri Küba Kanser aşısı. Kansere çareymiş gibi sunulan bu aşının algısı sağladığı yararın çok ama çok ötesinde. Genel bilgimiz bu aşının sadece %10-15’lik bir hasta grubunda işe yaradığı yönünde. Küba aşısı genelinde kanser aşılarına genel bir bakış sunarsak; aşıdan beklenen, insanların kendi bağışıklık sistemini güçlendirip kanser hücresine karşı antikor oluşturup hastalığı yenmesini kolaylaştırmaktır. Enfeksiyonlara karşı uygulanan aşılarda olduğu gibi hasta yani kanser olmayı engellemez aşılar. Ayrıca, aşı uygulandığında tüm hastalarda etki göstereceği algısı olmakla birlikte, tümör hücreleri üzerindeki belli antijenlere karşı antikor oluşturacağı için kişinin tümör hücresinde o antijenin olmaması durumunda, aşı etkili olmamaktadır. Bir tümör türüne karşı aşı geliştirilebilmesi için o tümörün çok sayıda mutasyon içermesi, neoantijenden zengin olması gerekmektedir. En mutajenik tümörler; akciğer kanserleri, bir deri kanseri türü olan malign melanom, mesane tümörleri ve meme kanseridir. Aşı üzerindeki çalışmalar öncellikle bu kanserler üzerine yapılmaktadır.

Küba aşısı deyince akla gelmesi gereken, akciğer kanserine karşı geliştirilen aşıdır. Standart tedavilerin yanında veya standart tedavilere cevap vermeyen ve artık daha fazla kemoterapi alamayacak akciğer kanserli hastalarda kullanımı uygundur. Beş haftalık bir uygulamadan sonra, etkinliği hakkında bilgi sahibi olunabilir. Etkili olduğu anlaşılırsa tedaviye devam edilir, aksi takdirde aşı uygulamasına son verilir. Aşının soğuk zincir ile taşınması gerekmektedir. Taşıma kurallarına uyulduğu sürece Türkiye’de de uygulanması mümkündür, bunun için Küba’ya gitmeniz şart değil.

Küba ile ilgili çok sorulan bir ürün de mavi akrep zehirinden elde edilen Vidatox olarak adlandırılan bir immünmodülatördür. Kansere karşı vücudu güçlendirdiği düşünülmektedir, ancak bu görüşü destekleyecek bir bilimsel yayın henüz yayınlanmamıştır.

Çaresizlik içerisinde Küba’ya gitmenin veya Küba’dan çözüm getirecek bir ilacın arayışına geçmek yerine, öncelikle bu tedavilere uygun olup olmadığınızı sorgulamak daha aklı selim bir davranış olacaktır.