Meme Kanseri Belirtileri

Meme kanseri belirtileri, Türkiye’de ve Dünya’da en sık görülen kanser türüdür. Bu kötü haber, ancak iyi haber; meme kanseri büyük oranda önlenebilir ve tedavi edilebilir bir hastalıktır. Meme kanseri hakkındaki farkındalığın artması, tarama programları ve tedavisinde kaydedilen gelişmeler sayesinde, meme kanserinden iyileşen hasta sayısı artmakta ve yaşam süresi uzamaktadır. Meme kanserinden artık bizler kronik bir hastalık olarak bahsedebiliriz. Bu sebeple meme kanserinin belirtilerinin farkında olmak ve bunlardan bir veya birkaçının varlığı durumunda gecikmeden Doktora başvurmak hayat kurtarıcı olabilir.

En sık görülen belirtiler:

• Memede ele gelen kitle,
  • Herhangi bir memede ya da her ikisinde şekil, boyut değişikliği,
  • ltte kızarıklık, çekilme, çökme, portakal kabuğu görüntüsü,
  • Meme başı akıntısı,
  • oltuk altı veya köprücük kemiği etrafında şişlik,
  • Nadiren ağrı.

Bu belirtilerden biri olduğunda hemen doktora başvurulmalıdır.

Memede her ele gelen kitle kanser midir?

Memede ele gelen kitlelerin büyük çoğunluğu memenin kendi dokusudur ya da fibroadenom ya da fibrokist dediğimiz iyi huylu yapılardır. Fibrokistlerin ve özellikle de fibroadenomların kansere dönüşüm riski yoktur. Ancak memede ağrı yapabilir veya memede büyümeye ve gerginliğe sebep olabilirler.

Bulgu bile vermeden meme kanserini keşfetmekse tedavi olasılığını güçlendirir. Erken dönemde bulgu vermeden teşhis edebilmek için kendi kendine meme muayenesi, belli aralıklarla doktor muayenesi ve mamografi ile kontrol yapılması önemlidir. Ayrıca BRCA1, 2 genetik testi, yüksek risk grubundaki kadınlara uygulanmalıdır.