Akciğer Kanseri

İnsanlar için adını bile duymanın çok zor olduğu bir hastalık türü olan kanser için çok fazla çeşitten bahsetmek mümkün olacaktır. Bunlardan biri ve de en tehlikeli kanser türleri arasında yer alacak olanı akciğer kanseri olacaktır. Dünya üzerinde pek çok kişide görülen kanser hastalığı, bir dokuda ya da herhangi bir organda hücrelerin normalin dışından hareket etmesidir. Yani bir hücre, bir organda ya da dokuda akıl almaz bir şekilde hızlıca büyüme sağlayabilir. Bunun yanı sıra aynı zamanda bu hücreler kendi kendine çoğalabilir de. Ve bu durumun bir sonucu olarak kişinin vücudunda beklenmedik ve istenmeyen pek çok olumsuz durum meydana gelir.

Kanser hücreleri sadece büyüyüp tek bir bölgede de kalan bir şey ne yazık ki değildir. Yani bir kanser hücresi kendi kendine büyüyüp çoğalabilir, bunun yanı sıra bir de başka bölgelere de geçiş yapabilir. Tıp dilinde metastaz adı verilen bu durum pek çok kanser hastasında görülen ve pek çoğunda ölümlere yol açan bir durumdur. Bu sebepten dolayı da kanser hastalığının her türü için erken teşhis edilip bir an evvel tedaviye başlanması son derece büyük bir önem taşır.

Akciğer Kanseri Nedir?

Kanser hastalığı hakkında en çok merak edilen konulardan biri de akciğer kanseri nedir olacaktır. Akciğerlerin insan vücudu için yaptığı en önemli işlev, vücuda oksijen alınmasını ve yaşamsal fonksiyonlar sırasında meydana gelen karbondioksitin vücuttan atılmasını sağlamak olacaktır. Akciğerlerde yer alan doku ve hücrelerin kontrolsüz şekilde çoğalması sonucu akciğer kanseri meydana gelir. Kontrolsüzce artış gösteren bu hücreler bulunduğu ortamda kendi kendine büyür ve etrafındaki dokulara sıçrama yapabilir. Bu durum diğer bütün organlar da çok büyük bir ölçüde zarar verebilir.

Akciğer kanseride ikiye ayrılır; bunlardan biri küçük hücreli (yulaf hücreli) denilen akciğer kanseri bir diğeri ise küçük hücreli olmayan akciğer kanseri olarak adlandırılmış olan kanser türleridir.

Küçük Hücreli Olmayan Akciğer Kanseri Nedir?

Akciğer kanseri türleri hakkında bir araştırma yapılacak ise bu iki tür için de pek çok soru akla gelir. Bu soruları küçük hücreli olmayan akciğeri nedir sorusundan yanıtlamaya başlayacak olursak şunları söylemek mümkün olacaktır; Akciğer kanserinin bir değil pek çok türde inceleyebileceğimiz tipleri vardır. Bu her bir tür için kanser hücrelerinin çeşidi birbirinden farklı olacaktır. Tüm kanser hücreleri farklı biçimlerde büyür ve farklı yollardan yayılır.

Küçük hücreli olmayan akciğer kanserinin tipleri mikroskop ile incelendiği zaman kanser dokusunda yer alan hücrelerin türüne ve hücrelerin biçimine bağlı olarak belirlenir. Küçük hücreli akciğer kanserleri, bütün akciğer kanserlerinin hemen hemen %15’ini içerir. Genellikle olarak sigara kullanan hastalarda daha sık görülür. Diğer akciğer kanseri türlerine göre değerlendirecek olursak lenfatik sistem ile ve kan yoluyla vücuda yayılması daha hızlı olur.

Akciğer Kanseri Belirtileri Nelerdir?

Akciğer kanseri belirtileri bir takım sebeplere bağlı olarak kişiden kişiye değişkenlik gösterir. özellikle de bu konuda kitlenin yeri çok büyük ölçüde belirleyici bir önem taşır. Mesela buna bir örnek verecek olursak; akciğerin üst tarafında yerleşmiş bir kitle, bazı sinirlere baskı yaparak omuz ve kol bölgesinde ağrıların meydana gelmesine, ses kısıklığı ya da göz kapağı düşüklüğü gibi bir takım sorun yaratabilecek durumlara neden olabilir. Bu belirtiler pek çok hastalıkta görülebilir. Bu sebepten dolayı da hiçbir şekilde ihmal edilmeden bir an önce bir doktora müracaat edilmesi gerekli olacaktır.

Herhangi bir üst solunum yolu enfeksiyonu veya kas iskelet sistemi ağrısı ya da akciğer enfeksiyonu, bu tip şikâyetlere yol açabilir. Söz konusu olan akciğer kanseri belirtileri için belirtilerin süre birkaç haftayı geçiyor ise hiçbir şekilde vakit kaybetmeden doktora gitmek gerekli olacaktır. Akciğer kanserinin belirtileri için şunları söylemek mümkün olacaktır.

• Bir türlü geçmeyen ve zaman içinde artış gösteren öksürük
  • Kanlı balgam çıkartmak ya da öksürürken kan gelmesi
  • İştahta azalma ve istemsizce kilo verme
  • Göğüste ya da göğüs kafesinde meydana gelen ağrı ve batmalar
  • Seste kısıklık
  • Yutkunmakta güçlük çekmek
  • Hırıltılı solunum, sürekli olarak nefes alamama durumu yaşamak

Akciğer hastalıkları her zaman için son derece ciddiye alınması gereken çok önemli bir hastalık türüdür. Genel olarak akciğer kanseri belirtileri için yukarıdaki semptomlardan söz etmek mümkün olacaktır. Ancak kişiden kişiye de değişkenlik gösteren pek çok durum söz konusu olabilir. Bu sebepten dolayı yukarıda sözü edilen olumsuz pek çok durumdan bir ya da birkaç tanesi ile karşı karşıya gelirseniz mutlaka vakit kaybetmeden doktorunuz ile görüşmeniz gerekli olacaktır.

Akciğer Kanserine Hangi Doktor Bakar?

Kanser denilince akla ilk gelen poliklinik onkoloji polikliniği olur. Fakat her tür hastalığın ilk olarak ilgili birim tarafından teşhis edilmiş olması gerekir. Bu hususta pek çok kişi de akciğer kanserine hangi doktor bakar ya da akciğer kanseri için hangi bölüme gidilmesi gerekir şeklinde pek çok soru sormaktadır. Akciğer kanseri için göğüs hastalıkları uzmanına ya da bir iç hastalıkları uzmanına müracaat edebilirsiniz.

Akciğer Kanseri Nedenleri Nelerdir?

Akciğer kanseri nedenleri nelerdir diye bir soru geldiği zaman herkesin aklına ilk gelecek olan şeylerden biri her zaman için sigara olacaktır. Sigara kullanımı akciğer kanseri için oldukça güçlü bir nedendir. Ancak akciğer kanseri teşhisi konulmuş olan pek çok kişi de sigara içmeyen kişilerden oluşmaktadır. Fakat yine de belirli bir saptama yapacak olursak akciğer kanserine hastalarının yüzde seksen beşlik bir kısmı için sigara kullanımı yapan insanlardan oluştuğunu söyleyecek olursak sigara kullanımının akciğer kanseri için ne kadar büyük bir risk unsuru oluşturduğunu görmek mümkün olacaktır. Aynı zamanda sadece sigara değil tüm tütün ürünleri için de aynı şeyden söz etmek mümkündür.

Kötü hayat şartları da akciğer kanserine neden olarak karşımıza çıkar. Sürekli olarak soğuk ve nemli ortamlara maruz kalmak da ciğerlerin bu tip sorunlar ile karşı karşıya kalmasına neden olur. Genel olarak bu tip durumlar verem ya da diğer pek çok solunum yolu hastalığına neden olur. Ve bu tür hastalıklar da zaman içinde tedavi edilmediği takdirde akciğer kanseri gibi bir hastalığa dönüşebilir.

Akciğer Kanseri Teşhisi Nasıl Konulur?

Akciğer rahatsızlıkları ihmale gelmeyen, önemli hastalıklardır ve bu hastalıkların belirtileri görüldüğü an doktora başvurmak gerekecektir. Akciğer kanseri teşhisi konulması için bir röntgen filmi çekilmesi gerekli olacaktır. Bunun yanı sıra verem gibi bir durum söz konusu olabilir diye bir de balgam testi yapılması uygun olur. Bu testler sonucunda ters bir durum ile karşı karşıya gelinmiş ise kanser konusunda bir evre belirlenmesi gerekecektir.

Akciğer Kanseri Tedavisi

Akciğer kanseri tedavisi yapılabilen bir hastalıktır. Ancak hastanın akciğer kanserinin hangi evrede olduğu da bu konuda çok önemli olacaktır. Kemoterapi ve radyoterapi gibi yöntemler ve bir takım özel tedaviler uygulanarak yapılır. Kanser tedavisinde hastane ve doktor seçimi çok önemlidir. www.berrinpehlivan.com adresinden bu konu hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.